27 Temmuz 2008 Pazar

"Tercih", bazıları için önemli!..

İnsan hayatında çok sık tercih dönemleri vardır. Her tercih, kişiyi değişik bir yöne sürükler.

Gençler için hayatın en önemli tercihlerinden birisi, kuşkusuz üniversite tercihi.

Bugünlerde yüz binlerce genç de, o tercih sıkıntısını yaşıyor.

Tabi ki herkes, aldıkları puana göre en iyi sıralamayı yapmak için araştırıyor, danışıyor, hesaplıyor, düşünüyor…

Cin gibi zeki bir yeğenim var. Fakat okumaya pek meyilli değil. Fazla çalışmadı, kayıtlı olduğu halde dersaneyi de çoğu zaman astı; canı istedikçe gidip geldi.

Yıl içinde ne zaman “Dersler nasıl?” diye sorsam; “Eşit ağırlıktan tıpı yakalamaya çalışıyorum” diye gırgıra aldı üniversiteyi.

ÖSS’ye girmeden bir gün önce benim çocukları arayıp ertesi gün sınavın saat kaçta olduğunu, sınav süresinin ne kadar olduğunu soracak kadar da önemsemedi sınavı… Dedim ya cin gibi diye; yine de hatırı sayılı bir puan aldı.

Tercih zamanı geldi çattı ya; sanki hayatının önemli bir noktasında tercih yapacak o değil. İnsan sayısal oynasa daha çok düşünür. Sonunda tercih işini de benim oğlana bıraktı “Sen tercihleri yap, benim için fark etmez, ben gider okurum. Zaten D…’ın oğlu üniversite okuyor desinler diye gidi okuyacağım diye başından savdı… Hayırlısı… Bekleyelim sonucu, bakalım n’olacak?

Geçen yıl iyi bir puan almasına rağmen, ille ki istediği bölümü tutmuyor diye, 1 yıl daha hazırlanmış bir çocuk tanıyorum. Bu yıl da çok iyi puan almış… Ama yine istediği okula girebilecek mi tam kesin değil. “Tek tercih yapacağım, olmazsa 1 yıl daha hazırlanacağım” diye tutturmuş. Yine giremezse 1 yıl daha hazırlanacakmış… Tutarlı olmak kararlı olmak, istikrarlı olmak, azimli olmak güzel de; bunca yıl kaybı ne olacak? Gelecek yıl istediği puanı, hatta bu yılki o yüksek puanı alacağının garantisi mi var?

Son yılların gözde bölümü, iyi üniversitelerin işletme bölümü… Onun dışında tıp, elektronik, bilgisayar, endüstri, tercihlerde ilk sıralarda oluyor hep. Tabi bunları yazmak için puanın yeterli veya yakın olması lazım. Bazılarının genel sıralamasına bakıyorsun, istediği bölüme ve o bölümün geçe yıl en son aldığı sıraya bakıyorsun; mucize lazım… Ama yine de tercihini sorduğunuzda “torpil olmazsa, hakkımı yemezlerse kesin girerim” gibi bir tavır içinde… Sizi kandırdığı bir yana, kendini de kandırıyor.

Puanı çok düşük olmasına rağmen, mutlaka bir okula girmek isteyenler için de birkaç ipucu vereyim. O kadar zahmet edip sizler için hiçbir fedakarlıktan kaçınmadan araştırdım… Hem düşük puanlı, hem geleceği var… Azerbaycan Devlet Neft Akademisi (Bakü) Petrol-Gaz Boru Hatları ve Depolama Proje İnşaat İşletme bölümü; Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Tekstil Terbiye Öğretmenliği programı; Karadeniz Teknik Üniversitesi Sürmene Deniz Bilimleri Fakültesi Balıkçılık Teknolojisi Mühendisliği; Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Mobilya ve Dekorasyon Öğretmenliği; Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Kuaförlük ve Güzellik Bilgisi Öğretmenliği; Afyon Kocatepe Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Makine Resmi ve Konstrüksiyonu bölümü; İstanbul Beykent Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Uluslar arası Lojistik ve Taşımacılık bölümü; İstanbul Üniversitesi Ormancılık Meslek Yüksek Okulu Av ve Yaban Hayatı bölümü; Muğla Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Meslek Yüksek Okulu da Konaklama İşletmeciliği bölümü; Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Talaşlı Üretim Öğretmenliği; İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi At Antrenörlüğü bölümü; İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi At Antrenörlüğü bölümü. Yine aynı üniversite ve fakültenin Atçılık İşletmeciliği ile Nalbantlık bölümü…

Tercih, bazıları için önemli… Tabi, puanınızı, sıranızı göz ardı etmeyeceksiniz. Puanınız, size ihanet ettiyse veya ÖSYM yetkilileri size gıcık gidip, düşük puan gönderdilerse; benim önerdiğim bölümleri yabana atmayın.

Dua edersiniz.

3 yorum:

ŞAİRANE dedi ki...

TALİHİNİZ GÖZLERİNİZ KADAR BERRAK, KADERİNİZ BAKİSİNİZ KADAR GÜZEL, UMUDUNUZ YARİN KADAR YAKİN, YARİNİNİZ ASKİNİZ KADAR MUTLU, ASKİNİZ MİRAÇ KADAR MUKADDES, DUALARİNİZ İSTEDİGİNİZ GİBİ MAKBUL OLSUN.

laguer90 dedi ki...

Mehmet bey,
Hayırlı kandiller diliyorum...

Adsız dedi ki...

Bu mübarek gecenin feyzi üzerinize, rahmeti geçmişinize, bereketi evinize, nuru ahiretinize, sıcaklığı yuvanıza dolsun. Miraç Kandili'niz mübarek olsun...