13 Şubat 2008 Çarşamba

Ben mankenin güzel, zeki, aynı zamanda ahlâklısını severim.


Epeydir magazin yazmıyoruz.


Türbandı, katil Amerika’ydı, terördü, geçim sıkımtısı derken, ben de bunaldım, okurlar da...


Bugün biraz magazine girelim de efkâr dağıtırız belki… Magazin dediysek, yine de işin ahlâki, toplumsal boyutları olduğu için güncel sıkıntılardan yine de pek kurtulamayacağız anlayacağınız.
Tuğba Özay adlı bir manken kızımız var. Tabi, benzerlerinden ve taklitlerinden ayırabilmek için, bu Tuğba’nın adının Tuba değil, Tuğba (Yumuşak g ile) olduğunu en başta belirtmekte fayda var.


Doğruya doğru. Allah için güzel kadın… Bunu, güzellikten iyi anlarım gibi bir havaya girmek için sadece ben demiyorum. Herkes biliyor ki, Türkiye’nin en güzel mankenlerinden…
Tuğba (Yumuşak g ile) 11 Ağustos 2007’de çeteye yardım suçlamasıyla tutuklanıp 5.5 ay hapis yattıktan sonra, 24 Ocak 2008’de tahliye oldu.


Cezaevinden çıkınca, bazı prodüktörler mapus damları anılarını konu alan bir dizi için Tuğba’ya (yumuşak g ile) 1 milyon Dolar, yani eski parayla dünkü kur itibariyle 1 trilyon 211 milyar lira teklif etmişler. Müthiş para. Hatta bazı film şirketlerinin açık çek bile teklif ettiklerini söylüyor da biz 1 milyon Doları baz alalım.


Fakat Tuğba (yumuşak g ile), “Benim kazandıklarım, 7 sülâleme yeter, her teklife balıklama atlamam” diye düşüneceğini söyleyip çiftlik evinde inzivaya çekilmiş... Tabi, o kadar servet içinde paradan çok, gururunu, onurunu düşünmesi, Allah için takdir edilecek bir tavır.


Fakat benim aklıma “Benim kazandıklarım, 7 sülâleme yeter” lafı takıldı… 40 senedir aralıksız çalışırım. Kazandıklarım değil 7 sülâleme, 4 kişilik aileme yetmiyor. Bu kızcağız daha 30 yaşını yeni bitirdi (10 Şubat 1978 İstanbul doğumlu). Çalışma hayatına esas olarak 1997 yılında Mahsun Kırmızıgül’le “Hemşerim” adlı tv dizisiyle başlamış. yani 7 sülâlesine yetecek kadar para kazanmaya başlamasından bu yana geçen süre 11 yıl. Mapus damlarında geçen 5.5 ayı düşmesek bile, 11 yılda 7 sülâlesine yetecek kadar para kazanmış.


Peki nedir 7 sülâleye yetecek para?


Önce 7 sülâleyi en dar çerçevede bir tanımlayalım. Kendisi, eşi, iki çocuğu olsa. İki de kardeşi ve onların da birer eşi ve ikişer çocukları olsa diyelim. Bırakın, ana babayı, amca oğlunu, teyze kızını, hala damadını, dayı gelinini… Yani tüm sülâlesini 4’er kişilik 3 aileden ibaret kabul etsek. (Çekirdek sülâle olsun)


Tuğba’nın (yumuşak g ile), bırak çiftlik evinde, hizmetçilerle, aşçılarla, şoförlerle, bahçıvanlarla yaşadığı lüks yaşamı; bu 3 aileyi de en asgari şartlarda, Ankara’nın Çinçin Bağları’nda, İstanbul’un Ümraniye’deki gecekondu evlerinde veya Kırşehir’in Kervansaray Mahallesi’nde yaşayan birer aile kabul etsek.


Haaaa, önce 7 sülâle ne demek önce onu da açıklığa kavuşturalım. Yani bugün Tuğba’nın (yumuşak g ile) sülâlesi üç aileden oluşuyorsa, 7 kuşak ileri gideceğiz. En kaba hesapla her sülâle 30 yılda bir nesil değiştirse; bugünkü 3 ailelik sülâleyi, 210 yıl yaşayan 3 aile olarak görürsek, ortalama bir maliyet çıkarabiliriz.


Evet, asgari şartlarda yaşayan 4 kişilik bir aile, bugünkü rakamlarla gıda, eğitim, giyim vs. en insaflı kurumların yaptığı araştırmaya göre ayda 2.5 milyar lirayla geçinir. 3 aile 7.5 milyar eder. Yılda bu rakam 90 milyar liraya ulaşır en kötü koşullarda. 210 yılda ne yapar? Tam, 18 trilyon 900 milyar lira. Yani Tuğba (Yumuşak g ile) demek istiyor ki, “Bırakın benim bu lüks yaşamımı, en kötü koşullarda hesaplasanız, benim 7 sülâleme yetecek 18 trilyon 900 milyar lira servetim var”.


Olsun. Allah daha çok versin, gözümüz varsa gözümüz çıksın. Türkiye’nin en gözde mankenine, param olsa bir o kadar da ben veririm valla. Layık. Ben, "Beni Tünk mankenlerine emanet ediniz" ilkesini gönülden benimseyen bir yurttaşım çünkü.


İyi de…


11 yılda 18 trilyon 900 milyar lira para nasıl kazanılır, mankenlikle… Üstelik o kadar lüks yaşamda harcanan paradan sonra kalan para bu…


Ben geçen yıl Tuğba Özay’ın (Yumuşak g ile) katıldığı görkemli bir açılışta bulunmuştum. Merak edip sordum, program için ne kadar aldıklarını. 10 milyar demişlerdi. 2-3 saat için 10 milyar lira iyi para da, ayda kaç kez böyle programlara gidilir? Ayda kaç kez defileye katılınır? Çarkı Felek programındaki hosteslikten, birkaç tv dizisinden ne kazanılır? Nasıl hesap yaparsak yapalım, 18 trilyon 900 milyar lira birikmiş servetin içinden çıkamıyorum ben.


Peki bu mankenlikle, su gibi para harcanan yaşam seyrinde bu para nasıl kazanılır? Yanlış anlamayın, çete iddiaları doğru demiyorum, onu yargı bilir. Fakat, bir yolu olmalı.


“O zaman”…


“ O zaman” başka türlü kazanılmıştır… Amaaaan neyse, ahlak zabıtası mıyım ben?


“O zaman, başka türlü” derken, defile ve açılışlar dışında herhalde Sirkeci’de limon satmadı Tuğba Hanım (Yumuşak g ile).


Tabi işin başka boyutları da var. O kadar harcandıktan sonra kalan 18 trilyon 900 milyar liranın vergi hesabı da beni hiç ilgilendirmez. Kemal Ağbi, mısırla, yumurtayla ilgilendiği kadar, bu konularla da ilgilense zaten sorun kalmaz. Türkiye’de her yapılan, yapanın; her kazanılan, kazananın yanına kâr kalıyor.


Bugün magazin yazarak, güzel bir bayandan bahsedip ruhunuz açılsın diye başladık; nerelere geldik, yine içinizi kararttık. Kusura bakmayın.


Sanki Tuğba’nın (Yumuşak g ile) 7 sülâlesine yetecek servetinin hesabı bana düştü.


Lüzumsuzluk işte.


Mehmet Atılgan

Hiç yorum yok: